Subject: küsimused seoses majanduslike huvide registri andmestikuga
From: "Maarja Lehemets-Tihhanov" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Tue, 17 Jun 2025 13:54:20 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Tegime Harku valla huvide deklaratsiooni hoidmise komisjoniga kontrolli
selles osas, kas kõigil, kellel on meil määrusest
(https://www.riigiteataja.ee/akt/415012013021 ) tulenev deklaratsioonide
esitamise kohustus, on selle esitanud esitanud. Silma jäid mitmed
anomaaliad ja probleemid, mille osas pöördun teie poole. Küsimused,
millele vastust ootan, markeerisin selguse huvides kollasega.

1.        Deklarantidel ei kuva ametikohta:

1.1.           Erik Sandla (36106020390), tööandja Harku Vallavalitsus,
ametikoht vallavanem, pädev asutus Harku Vallavolikogu kantselei. Peaks
olema kohustus alates 21.08.2024, volikogu 21.08.2024 otsuse nr 51 alusel.

1.2.           Jüri Käosaar (39107102712), tööandja Harku Vallavalitsus,
ametikoht abivallavanem, pädev asutus Harku Vallavolikogu kantselei. Peaks
olema kohustus alates 16.09.2024, volikogu 12.09.2024 otsuse nr 65 alusel.

Ma tean, et me oleme nad sisse kandnud. 21.08.2024 valiti ka teised
valitsuse liikmed, kes on sisse kantud, vallavanem ei oleks kindlasti
selles võtmes ununenud ning Jüri Käosaare osas on talle lisatud valla
sihtasutuste nõukogude ametikohad, kuid abivallavanema koht on justkui kas
lisamata või ära kadunud. Jüri Käosaare osas sain ma selle kohustuse
lisada, kuid Erik Sandla osas on kohustuse alguseks 01.09.2024 märgitud,
kuna õiget, 21.08.2024 lisada ei saa. Kas te saaksite selle õigeks muuta,
Jüri Käosaare abivallavanema ametikohale asumise tähtajaks määrata
21.08.2024?

2.        Valitsuse liikmete probleemid:

2.1.           Sabina Trankmannil (47003260304) oli justkui lõpetamata
valitsuse liikme staatus, kuigi see lõppes 21.08.2024, kui teistel,
volikogu 21.08.2024a otsusega nr 53. Kui ma talle töösuhte lõpu lisasin
praegu, kohustuse tähtajaga 31.05.2025, siis kadus tal  üldse esitamise
kohustus. Lisan kuvatõmmise. Samas peaks tal see olema, kui määratud on
31.05.2025. Kas talle saab selle lisada?

2.2.           Robert Lippin (37612260255) – kohustus justkui on, õigel
ajal on märgitud ametikohalt lahkumine,  kuid aastates ei kuva kohustust
esitada 2025.a deklaratsioon. Kas talle saab selle lisada?

3.        Huvitegevuse ja noorsootöö shtasutus (90011042) nõukogu
liikmetel lõppesid enamusel ametis oleks 18.09.2024, kohustuse
lõpptähtajaga 31.05.2025. Samas kõigil ei kuva, et neil üldse oleks
esitaimiskohustust ning need, kellel on, väidavad, et nad ei saa enam
huvide deklaratsiooni esitada, kuna ametisolek on lõppenud. Lisan näited.
Minu küsimus on, et kas neile saab lisada kõigile ühetaoliselt kohustuse
või siis muuta kõigil kohustuse lõpp-tähtaega?

3.1.           Eddi Tomband – samal ajal lahkunud, aga aastat ja kohustust
ei kuva

3.2.           Liina Teesalu  - samal ajal ametikohalt lahkunud, aga tal
kuvab aastat

3.3.           Külli Riistop - samal ajal lahkunud, aga aastat ja
kohustust ei kuva

3.4.           Karin Väli

4.        Strantum OÜ (nõukogu liikmed 10731164)

4.1.           Aavo Sipelgas  - tal on kaks kannet, samasisulist, millest
üks on õigeaegselt lõpetatud, teist kuvab nagu oleks kehtiv. Kas seda
topelt kannet on võimalik kustutada?

4.2.           Rainer Saks ja Margus Randma (38408100305) – neil on
justkui kohustus esitada, kuid esitamise kohustuse all 2025. aastat ei
kajastu. Kas neile saab selle lisada või peaks muutma siis kohustuse
lõpp-tähtaega?

Lugupidamisega

Maarja Lehemets-Tihhanov
vallasekretär

Meie jaoks on väga oluline kuulda Teie arvamust, et saaksime pidevalt
parendada oma teenuseid. Tänan.

Tagasiside vorm on leitav
<https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=cQsRoHbUwUOSG8CCbivBQ
-EoRHuAwAROjNrJsDpOZ0JUQ0dYWDI2UkQ0QjAyTjk5RVg4SE9ROFZONS4u> SIIT

  _____

Harku Vallavalitsus
Teenuste tn 2, Tabasalu
Harku vald
Mob: 5455 6800
 <http://www.harku.ee/> www.harku.ee

 <https://www.facebook.com/HarkuVald> facebook.com/HarkuVald